perjantai 27. heinäkuuta 2012

Töissä! !! !!!! !!!!!

Jestas, tänään tapahtui jotain niin upeaa, että vou! Pääsin emännän kanssa koko päiväksi töihin! Emäntä oli edellispäivänä varoittanut minua, että huomenaamuna lähdetään sitten yhdessä töihin. Niinpä menin aamulla heti herättyäni kuljetusboksiin odottamaan, että lähdön hetki koittaisi! Tai no itse asiassa hengasin kuljetusboksissa jo koko edellisillan.

Töissä minua oli selvästi odotettu: jo kello 7:30 ensimmäiset vierailijat kolkuttivat työhuoneemme oveen ja kyselivät, että saisiko minua ehkä mahdollisesti kenties tulla silittämään. No tottahan toki!
Työpisteeni.
Myös siivoojatäti sattui toteamaan juuri sinä aamuna, että emännän työhuone olisi siivouksen tarpeessa, joten hänkin tuli moppinsa kanssa heilumaan huoneeseen. Itse olen kyllä sitä mieltä, että siivoaminen oli vain tekosyy, jotta hän voisi hyvällä omallatunnolla tulla hämmästelemään viehätysvoimaani. No, onneksi siivoajalla ei sentään ollut mukanaan sellaista pörisevää laitetta, jota emäntä ja isäntä siivotessaan käyttävät.

Aamupäivä kului leppoisasta, kun vastaanotin vierailijoita ja silityksiä. Ja kehuja! Kuulin noin triljoona kertaa, miten olen söpö-ihana-älykäs-jaloturkkinen-tui tui-mahtava-ovela-lahjakas-paras. Aina kun edelliset vierailijat olivat lähteneet, seuraavat saapuivat 15 minuutin sisällä. Sana pitkäkorvaisesta pikkuapulaisesta levisi aika sutjakasti talon sisällä!

Emännän työtoveri kävi leikkimässä kanssani.
Eräskin täti, jota emäntäni ei edes tuntenut, koputti yhtäkkiä ovea ja huikkasi minulle: "Minun pitää nyt mennä laittamaan Tv-maailma painoon, mutta sen jälkeen tuon sinulle kurkkua! Syötkö kurkkusi kuorineen vai ilman?" Uskomatonta. Emäntä ei ikinä vaivautuisi kuorimaan kurkkujani.

Lounastauko! Nautin pellettini aktivointipallosta.
Lounaan jälkeen vähän väsähdin. No kukapa ei, tutustuttuaan hurjan moneen uuteen ihmiseen. Haukotellen vetäydyin levolle emännän työpöydän alle. Hiukan rentoutumistani häiritsi, kun emäntä naputti tietokoneellaan niin kovaäänisesti. Siis todella hermostuttava naputus, phyi! Tömäytin muutaman kerran tuimasti takajalallani, jotta emäntä tajuaisi lopettaa naputtelun, mutta hän vaan mutisi jotain höpöhöpöä, että pitää hänen töitäkin tehdä.
Ihanteellista oli pötköttää emännän työpöydän alla, kun hän samalla silitti minua varpaillaan.
Kaiken kokemani jälkeen en enää yhtään ihmettele, miksi emäntä viihtyy töissä päivät pitkät! En minäkään suostu enää aamuisin kotiin jäämään.

Koska olin niin ihana, minua pyydettiin myös valokuvamalliksi. Tämä kuva päätyi Lemmikki-lehden Facebook-sivustolle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti