torstai 19. heinäkuuta 2012

12 syytä: Tämän vuoksi olen fantastisempi kuin mummulan kisut.

1. Toisin kuin kissat, minä pidän kirjallisuudesta. Olen viime päivinä ahminut emännän sivistyssanakirjaa, jossa on 1066 sivua. Siinäpä purtavaa pitemmäksi aikaa!

2. Lisäksi tykkään katsoa tv:tä - myös englanninkielisiä ohjelmia, joissa on tekstitys.

3. Osaan leikkiä aktivointipallolla. Kissat eivät tajua, että pallosta tipahtelee ruokaa!

4. Kissoille ei suoriteta manikyyriä eikä pedikyyriä. Minä puolestaan nautin siitäkin huomiosta.

5. Kissat ovat jokseenkin jälkeenjääneitä, kun niillä on niin lyhytkasvuiset korvat.

6. Kissat menevät sänkypeiton ALLE piiloon, kun tulee vieraita. Minä pissaan sänkypeiton PÄÄLLE, jotta saan huomiota.

7. Syön paljon samaa ruokaa kuin emäntä ja isäntä. Ah miten näppärää on kerjätä vesimelonia, mansikkaa tai tilliä samalla, kun isäntä syö niitä! Kisut eivät tajua sitä(kään) jujua.

8. Kissat pelkäävät minua. Minä en pelkää kissoja.

9. Kun kissat haluavat ulos, he pääsevät (ulko)häkkiin. No, minulle häkissä oleminen on arkipäivää. Ulkoiluni taas tapahtuu valjaissa.

10. Jos satun olemaan kissojen vessalaatikon luona, kun minulle tulee pissahätä, käytän mirrien laatikkoa. Kissat taas eivät koskaan ole käyneet minun vessalaatikollani. (lue myös kohta 8.)

11. Kissat eivät osanneet arvostaa koriaan, jossa voi ottaa päivänokoset. No, minä sain kissojen korin ja otan siitä kaiken ilon irti: pötkötän korissa, kuovin sitä käpälilläni ja lopuksi syön sen.

12. Kun emäntä ja isäntä menivät kihloihin, minulle valmistettiin kakku. Siis minulle. Ihan oma. Ei kissoille. Olin sen ansainnut.
Tuli kiire kakulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti